Kwiecień - 25 - 2013 Komentowanie nie jest możliwe

Pozycjonowanie zwane w skrócie SEO, wchodzące w skład marketingu internetowego, to szereg działań, które zmierzają do podniesienia pozycji strony www w popularnych wyszukiwarkach internetowych. A jedną z nich jest niewątpliwie słynne Google. Identycznie jak można wyróżnić tzw. „czarny PR”, w podobny sposób da się powiedzieć o niezbyt uczciwym pozycjonowaniu. Techniki tego typu są określane jako Black Hat SEO.

Dlaczego po nie sięgamy?

Bez wątpienia stosowanie Black Hat SEO jest bardzo kuszące podobnie jak „czarny PR”. Dzieję się tak dlatego, iż nieuczciwymi metodami można szybciej osiągać zamierzone rezultaty niż postępować zgodnie z zasadami etyki. Naturalnie przesadą byłoby twierdzenie, że każda osoba pragnąca osiągnąć jak najszybciej pożądane efekty swojej pracy, jest skłonna do przejścia na „czarny PR” bądź Black Hat SEO. Jednak istnieją witryny internetowe, które na pozytywne wyniki musi bardzo długo poczekać. Wiele zależy od branży, gdyż niektóre z nich nie są na tyle atrakcyjne, aby cieszyć się sporym zainteresowaniem przeciętnych użytkowników Internetu. W następstwie tego nie dziwi to, iż można spotkać pozycjonerów, którzy chętnie pójdą drogą na skróty i zastosują techniki z zakresu Black Hat SEO.

Najpopularniejsza technika Black Hat SEO

Powszechnie znane jest tzw. spamowanie, które nagminnie jest wykorzystywane na lubianych forach internetowych oraz przy wpisywaniu komentarzy na tematyczne blogi. Jednakże nie chodzi tutaj bynajmniej o oryginalne wpisy dokonywane przez zarejestrowanych użytkowników, którzy realnie istnieją poza wirtualnym światem, którzy dzielą się swoimi doświadczeniami i udostępniają linki, żeby pomóc innym internautom w rozwiązaniu identycznego problemu. Spamowanie z prawdziwego zdarzenia polega na wprowadzenie w publikacji postów pełnej automatyzacji w postaci specjalnych programów zaadaptowanych do tego celu jak np. ScrapeBox oraz Xrumer. To roboty, a nie ludzie dokonują masowego zapisywania się na różne fora internetowe, w następnej kolejności publikując posty zawierające linki, które posłużą do pozycjonowania danego portalu w wyszukiwarce. Spamowanie jest jak najbardziej niedozwolone, choć mimo to jest często wykorzystywane przez pozycjonerów, co jest prawdziwą zmorą administratorów forów internetowych i blogów. Innymi technikami obejmujące Black Hat SEO jest kupowanie linków oraz zamieszczanie ich na stronach klientów bez ich wiedzy.

Czy Black Hat SEO jest opłacalne?

To podstawowe pytanie, które należy sobie zadać przed rozpoczęciem wprowadzenia w pozycjonowanie technik z zakresu Black Hat SEO. Mimo to, iż zdecydowanie jest to nieetyczne zachowanie niosące ze sobą ogromne ryzyko, to znajdą się osoby, które chętnie się go podejmą, aby szybciej osiągnąć jak najwyższy wynik w wyszukiwarce. Aczkolwiek warto mieć na względzie fakt, że prędzej czy później działania niezgodne z polityką Internetu może zostać wykryte, a wtedy na pozycjonera łamiącego nagminnie ogólnie przyjęty regulamin mogą zostać nałożone dotkliwe kary. Najpowszechniejszą z nich jest ban, który polega na całkowitym i trwałym usunięciu strony przez nas pozycjonowanej z wyników wyszukiwarki. Podsumowując, warto wcześniej zastanowić się, czy wprowadzenie strategii Black Hat SEO w pozycjonowanie po początkowym krótkotrwałym sukcesie osiągniętym niskim kosztem nie będzie dla nas mniej opłacalne niż poczekanie na długotrwałe rezultaty dokonane uczciwymi działaniami.

Źródło zdjęcia: qafila.wordpress.com

Comments are closed.