Marzec - 29 - 2013 Komentowanie nie jest możliwe

Flash mob to z angielskiego błyskawiczny tłum. Historia flash mobów rozpoczęła się w Nowym Jorku w 2003 roku, pierwszy flash mob zorganizowany został przez Mob Project. Na czym to polega? O określonym czasie, w określonym miejscu spotykają się ludzie, którzy kreują wydarzenie. Miejsca flash mobów to przestrzenie publiczne, jest to istotne, ponieważ akcje tego typu mają za zadanie zwrócenie uwagi przechodniów. Początkowo flash moby organizowano w oparciu o zasadę, że najważniejsza jest spontaniczność – miała to być zabawa dla samej zabawy. Agencje reklamowe jednak dostrzegły potencjał tych eventów, i obecnie chętnie stosują je podczas kampanii reklamowych. Wykorzystanie flash mobów do promocji firmy, można zaliczyć do pewnego rodzaju marketingu partyzanckiego, o którym szerzej napisano w jednym z poprzednich artykułów.

Obecnie flash moby organizowane są na całym świecie, cieszą się wielką popularnością. W Polsce również stosuje się tę formę promocji. Jedną z ciekawszych kampanii przeprowadziła Kompania Piwowarska. Co w niej było takiego niezwykłego? Kampania rozpoczęła się 12 kwietnia 2004. Celem promocji było piwo Dog in the fog, podzielona na siedem etapów, pod nazwą Ludzie ze smyczami, i ruszyła jednocześnie w kilku największych miastach Polski. Kilka osób przechadzało się trzymając smycz z niewidzialnym psem, a w późniejszych etapach osoby te spotykały się i zachwalały swoje niewidzialne pociechy. Kampania była utrzymana w tajemnicy – nigdzie nie można było otrzymać informacji czego dotyczy, nie ujawniała autorów i zleceniodawców. Jednocześnie agencje poprzez własnych fotoreporterów próbowały zainteresować tajemniczym zjawiskiem media. W wyniku trwającej do 18 kwietnia kampanii na temat ludzi spacerujących z niewidzialnymi psami pojawiło się 20 publikacji, wywołała też dyskusję na forach internetowych, gdzie m.in niewidzialny pies był wystawiony na sprzedaż na stronach Allegro. Finalnie podczas konferencji prasowej 27 kwietnia Kompania Piwowarska wyjaśniła całą sprawę.

Na kampanię reklamową liczy się przede wszystkim dobry pomysł, flash mob może być dobrym środkiem do osiągnięcia celu. Najczęściej tematem flash mobów wykorzystywanych w kampaniach reklamowych jest taniec. Przykładami takich eventów są flash mob na promujący dubajskie lotnisko

lub T-mobile dance

Comments are closed.