Maj - 31 - 2013 Komentowanie nie jest możliwe

Nieważne czy jesteś właścicielem sklepu internetowego lub istniejącego w rzeczywistości. Jeżeli pragniesz odnieść sukces w sprzedaży, to najważniejsze powinny stać się dla Ciebie potrzeby Twoich stałych i potencjalnych klientów. Zasadniczą różnicą pomiędzy stacjonarnym sklepem a e-sklepem jest pośredni bądź bezpośredni kontakt z konsumentami. W lepszej sytuacji jest oczywiście pod tym względem pierwszy rodzaj marketu. Co nie oznacza, iż sklepy internetowe są skazane na porażkę. Z nieocenioną pomocą przychodzi im Google Analytics.

Czym jest Google Analytics?

Popularna i ceniona na całym świecie firma Google, znana głównie z wyszukiwarki, w listopadzie 2005 udostępniła bezpłatną usługę w postaci narzędzia Google Analytics. Obecnie każda osoba, która posiada własne konto w Google może z niego skorzystać. Ogromną zaletą Google Analytics, szczególnie dla właścicieli e-sklepów, jest możliwość monitorowania zachowania klientów, którzy odwiedzają naszą stronę internetową. Można dowiedzieć się m.in. kim jest nasz konsument i czego konkretnie szuka, a więc poznajemy jego potrzeby. Sprawdzisz także faktyczną ilość użytkowników Internetu, którzy odwiedzają Twoją witrynę oraz dowiesz się skąd się o niej dowiedział. Bardzo istotne jest źródło, dzięki któremu klienci trafiają do e-sklepu, gdyż może dużo powiedzieć o ich zainteresowaniach i oczekiwaniach. Najlepiej, gdy to wyszukiwarka wskazała im dane miejsce w wirtualnej rzeczywistości, ponieważ poznasz prawdziwy motyw jego poszukiwań. Ponadto oprócz możliwości zidentyfikowania potrzeb potencjalnych konsumentów, Google Analytics proponuje również poznanie ich reakcji na ofertę konkretnego e-sklepu, jak np. sprawdzenie czasu spędzonego na zakupach online oraz dokonania konkretnego zakupu. Połączeniu obu rodzajów wskaźników, ich przeanalizowanie oraz umiejętne wykorzystanie z pewnością pomoże internetowym sklepom w zwiększeniu sprzedaży przez Internet.

Źródło zdjęcia: blog.neverthesameriver.com

Comments are closed.