Grudzień - 10 - 2012 Komentowanie nie jest możliwe

Ponad 80 % internautów korzysta z wyszukiwarek aby uzyskać potrzebne informacje, dlatego też obecność w wynikach wyszukiwania jest niezbędna, jeśli chce się zwiększyć popularność w sieci. W tym celu można podjąć dwa rodzaje działań, które różnią się od siebie pod kilkoma względami, niemniej jednak nazywamy je działaniami marketingowymi, które mają za zadanie zwiększenie ruchu wartościowych odwiedzających na danej stronie internetowej. Jakie to działania? – Kampania linków sponsorowanych i  pozycjonowanie (SEO).

Często właściciele firm zadają sobie pytanie która z metod jest lepsza, skuteczniejsza. Zarówno jedna, jak i druga metoda posiada pewne wady i pewne zalety. Aby dobrze wybrać między nimi, trzeba rozumieć różnicę między nimi i określić cel jaki chce się osiągnąć.

Jaka jest różnica między SEO a linkami sponsorowanymi?

Przypuśćmy, ze wpisaliśmy w wyszukiwarce Google słowo ‘kozaki’. W wynikach pojawią się w góry zaznaczono innym kolorem adresy stron, poniżej nich będą zwykłe wyniki na białym tle, a po prawej stronie zobaczymy linki reklamowe. Na zdjęciu poniżej zamieszczono screena z takim wyszukiwaniem.


Wiadomo, że osoba poszukująca informacji w wyszukiwarce, zazwyczaj przegląda wyniki tylko z pierwszej strony wyników wyszukiwania i to zazwyczaj z najwyższych pozycji, dużo rzadziej ze strony drugiej a już całkiem sporadycznie z kolejnych stron wyników wyszukiwania.

Linki sponsorowane pojawiają się jak już wiemy albo na szczycie strony albo w prawym rogu, również w górnej części strony. To jest duża zaleta tej metody – w krótkim czasie można pojawić się w wynikach wyszukiwania danego słowa kluczowego. W wypadku pozycjonowania, efekty nie są widoczne od razu – często trzeba czekać kilka tygodni na rezultat, ponadto aby pozycjonowanie było skuteczne nasza strona powinna znaleźć się w pierwszej trójce w wynikach wyszukiwania. Im popularniejsza fraza, tym trudniej jest osiągnąć zamierzony efekt. W wypadku linków, np.  jeśli korzystamy z Google AdWords sprowadza się to do założenia konta w systemie, wpisanie fraz na które chcemy wyświetlić naszą stronę w wyszukiwarce, a  cena jaką będziesz musiał zapłacić za kliknięcie w link do Twojej strony internetowej zależna jest od popularności frazy oraz pozycji na której się wyświetli Twój link. W wypadku pozycjonowania naturalnego, pozycjonerzy zazwyczaj pobierają opłaty dopiero gdy efekty będą widoczne – jeśli strona jest wypozycjonowana zgodnie z umową, klient płaci. Co zatem jest lepsze? Wydawałoby się, że kampania linków sponsorowanych – można szybko i łatwo znaleźć się w wynikach wyszukiwarki.  Jednakże okazuje się, że nie zawsze jest to najlepsze rozwiązanie. Duża część internautów ignoruje linki sponsorowane, przeszukując tylko te pochodzące z naturalnych wyników wyszukiwania, ponieważ uważają, że one najlepiej nadają się do odszukania rzetelnych informacji.  Najczęściej niechęć do linków sponsorowanych jest związana z przekonaniem, że każdy może zapłacić za kampanię linków sponsorowanych, więc nie ma pewności jakiej jakości jest taka strona. Strona wypozycjonowana ma dużą liczbę linków zwrotnych, a to oznacza, że inni użytkownicy linkują do naszej strony – innymi słowy jest ona uważana za stronę wartościową.

Co jest lepsze?

Tak  naprawdę to dobrze jest stosować obie metody. Ponieważ pozycjonowanie jest procesem który jest czasochłonny, to zanim przyniesie ono wyniki,  dobrym rozwiązaniem jest zastosowanie kampanii linków sponsorowanych. Dzięki temu, klient uzyskuje natychmiastowy efekt w postaci zwiększonego ruchu na stronie. W momencie kiedy pozycjonowanie zaczyna przynosić efekty, można zrezygnować z kampanii linków sponsorowanych i skupić się wyłącznie na pozycjonowaniu. Kampanie linków sponsorowanych natomiast nadają się do promocji firm działających sezonowo  ponieważ zapewniają szybki czas reakcji oraz generują mniejsze koszty niż całoroczne pozycjonowanie strony.

Jeśli chcesz wypromować swoją stronę internetową, zobacz naszą ofertę.

Comments are closed.