Grudzień - 18 - 2012 Komentowanie nie jest możliwe

Jeśli chcemy  uzyskać wysoką pozycję naszej strony lub serwisu internetowego, musimy pamiętać o optymalizacji strony pod kątem SEO. Po co nam optymalizacja? Otóż optymalizacja ma wpływ na sposób prezentowania się treści i kodu – nie chodzi bynajmniej o graficzną strukturę strony, ale o to co udostępniane jest robotom wyszukiwarek internetowych. Im lepsza optymalizacja, tym lepsze osiąga się efekty podczas pozycjonowania strony.

Optymalizację treści można przeprowadzić z poziomu programów przeznaczonych do zarządzania treścią – CMS, natomiast optymalizacja kodu wymaga ingerencji w kod źródłowy skryptu.

 

Optymalizacja kodu strony

Dzięki optymalizacji kodu możemy zmniejszyć transfer danych i przyspieszyć prędkość ładowania się stron. W kodzie strony znajdują się meta tagi. Meta tagi są doskonałym rozwiązaniem dla webmasterów, którzy chcą przekazywać wyszukiwarkom dodatkowe informacje na temat swoich witryn. Najważniejszymi meta tagami są: „title”,  i „description”; znajdują się w sekcji  ‘Head’, czyli nagłówku. ‘Title’ to jeden z najważniejszych tagów. Pełni on rolę „wizytówki strony”. Powinien zawierać słowa kluczowe na jakie chcesz, aby strona była pozycjonowana w wyszukiwarce. Jego rozmiar nie może przekroczyć 65 znaków. Meta tag ‘description’ powinien zawierać skrócony opis zawartości strony – optymalna długość opisu to 200 znaków. Ta treść nie ma wpływu na pozycjonowanie, ale może być wyświetlona podczas wyników wyszukiwania w Google jako opis linku do naszej strony. Nagłówki h1-h6 – najważniejszym znacznikiem jest h1, i powinien być on użyty maksymalnie raz na jednej stronie. Znacznikiem h1 oznacza się najważniejszą frazę na jaką pozycjonujemy stronę – tytuł artykułu. W pozostałych znacznikach jeśli będą potrzebne umieszczaj podtytuły i sekcje danego artykułu (oczywiście zawierając w nich słowa kluczowe). Słowa wyróżniane w kodzie znacznikami „strong” (mocne wyróżnienie) i „em” (emfaza) pozwalają na wyróżnienie treści zarówno w sposób wizualny jak i w samym kodzie. Warto ich używać aby oznaczyć ważniejsze frazy lub słowa kluczowe. Obrazki nie są czytelne dla robotów wyszukiwarek, więc należy użyć znaczników „alt” i „title”. W ‘alt’ podaje się słowa kluczowe. W  ‘title’, wpisuje się tekst, który zawiera informacje o obrazku. Tekst ten pojawia się w momencie gdy najedzie się kursorem na obrazek. Oba te teksty nie mogą być identyczne. Innym ważnym elementem zoptymalizowanej strony jest jej mapa,, czyli strona, która zawiera wszystkie linki do podstron serwisu. Jej zadaniem jest ułatwienie to indeksacji strony przez roboty.

 

Optymalizacja treści strony

Zoptymalizowana treść strony może ułatwić nawigację robotom wyszukiwarek np. poprzez przyjazne adresy URL. Przykład złego linku:

http://blog.ambnetmedia.pl/ciekawostki/artukuly.php?id=7

Przyjazny link powinien wyglądać tak:

http://blog.ambnetmedia.pl/ciekawostki/kampania-linkow-sponsorowanych-czy-pozycjonowanie-strony/

Taki link jest czytelny i łatwiejszy do zapamiętania, dlatego też roboty chętniej indeksują takie linki. Aby stworzyć przyjazny link należy pamiętać o kilku sprawach: w linkach używamy słów kluczowych, między słowami kluczowymi nie może być spacji – wstawiamy zamiast niej myślnik oraz nie używamy przecinków, wielkich liter i polskich znaków typu ą, ę, ć.

Kolejnym ważnym czynnikiem wpływającym na pozycjonowanie strony jest jej unikalna treść zawierająca słowa kluczowe. Treść musi być wartościowa dla internauty, aby chciał wrócić na znalezioną stronę. Gdy treść jest ciekawa, stwarza to dodatkową możliwość, iż internauta będzie skłonny polecić naszą stronę swoim znajomym. Ponadto jeśli treść się dubluje, roboty wyszukiwarek mogą uznać stronę za spam, a taka sytuacja może jedynie utrudnić proces pozycjonowania. Dobrze jest też pamiętać o tym aby nie nadużywać słów kluczowych w tekście.

 

Pomimo, iż optymalizacja strony nie skupia się na wizualnym wyglądzie strony, nie należy tego zagadnienia pomijać. Jej wizualny odbiór,  jest ważny dla internauty -  układ strony powinien być zaprojektowany aby poruszanie się po naszej stronie było intuicyjne, należy uwypuklić  elementy istotne, rozróżnić elementy odrębne logicznie. Najważniejsze treści powinny być na górze strony, odpowiednio wyróżnione pogrubieniem, lub większą czcionką. Taka strona będzie chętniej odwiedzana i polecana nowym użytkownikom.

Comments are closed.