Listopad - 15 - 2012 Komentowanie nie jest możliwe

Marzysz o tym, żeby zostać profesjonalnym copywriterem, który nie będzie w stanie odpędzić się od nadmiaru zleceń? Powszechnie sądzi się, iż ten zawód jest banalnie prosty, a rozpoczęcie pracy w nim nie wymaga żadnego doświadczenia. Twierdzenie to nie jest prawdziwe, ponieważ dobry copywriter to nie tylko osoba, która posiada talent pisarski. Konieczne jest zdobycie właściwego doświadczenia i wyrobienie sobie marki wśród obecnych i potencjalnych pracodawców. Poniżej znajdziesz kilka porad, które pomogą Tobie w kolejnych krokach stawianych na ścieżce copywritingu.

 

1. Talent pisarski, czyli tzw. „lekkie pióro”. Niewątpliwie jest ogromnym ułatwieniem dla przyszłego copywritera. Dzięki niemu można szybciej napisać ciekawy tekst, który zachęci czytelników do przeczytania całego artykułu, a także kreatywnie i zwięźle przekazać swe myśli adresatom.
2. Wyspecjalizowanie się w jednej dziedzinie lub branży. Początkowo każdy copywriter, aby nabrać doświadczenia, ma za zadania napisać artykuły na różnorodne tematy, nie zawsze odpowiednio związane z jego studiami, zdobytym wyższym wykształceniem czy zainteresowaniami. Jednak w trakcie pracy copywriterskiej, warto wyspecjalizować się w wybranej dziedzinie. Może być ona powiązana z naszym hobby lub studiowanym kierunkiem. Oszczędzi nam to nie tylko czas, ale pozwoli również na napisanie bardzo wartościowych tekstów.
3. Zdobycie cennego doświadczenia. Nawet najlepszy talent pisarki nie zagwarantuje Tobie sukcesu w zawodzie pisarza i copywritera, jeżeli nie będziesz go ćwiczyć przy każdej nadarzającej się okazji. Dlatego im więcej tekstów napiszesz, tym lepiej dla Ciebie.
4. Gruntownie zbadaj teren. Każdy temat, którego napisania się podejmiesz, musisz dobrze przemyśleć. Niezbędne jest również sięgnięcie po informacje, które pomogą Tobie w zgłębieniu danej dziedziny. Bez właściwego przygotowania i dogłębnego poznania tematu, nigdy nie zaczynaj pisania!
5. Sięgaj po wyzwania. Masz propozycję napisania artykułu na temat, w którym nie czujesz się zbyt dobrze? Pochopnie nie odrzucaj tej szansy. Pomyśl o tym, że napisanie takiego tekstu nie tylko podniesie Twoją „copywriterską” samoocenę, ale także pozwoli poszerzyć horyzonty. Kto wie – może okaże się to Twoją nową pasją?

Comments are closed.