Czerwiec - 26 - 2013 Komentowanie nie jest możliwe

Google + jest stosunkowo nowym serwisem, i nie posiada jeszcze takiej ilości fanów jak Facebook. Jednakże Google skutecznie promuje się wśród użytkowników – posiadanie konta w Google + może pomóc nam znacząco w wypozycjonowaniu naszej strony firmowej. Google + jest faworyzowane przez tą najpopularniejszą wyszukiwarkę, tak więc facebookowy ‘like’ jest słabszy niż +1 w Google +.

 

Jak założyć  konto?

Trzeba posiadać konto pocztowe na Gmailu. Gdy już posiadamy skrzynkę pocztową, wtedy wystarczy wejść na stronę Google+ dla firm () i kliknąć „Utwórz stronę Google+”.  Kreator pokieruje nas przez wszystkie podstawowe czynności.

Podczas tworzenia profilu powinniśmy zwrócić uwagę na słowa  klucze – te na które chcemy wypozycjonować stronę, związane z tematyką prowadzonej działalności. Powinny się one znaleźć w nazwie strony i dziesięciu wyrazach zlokalizowanych w podtytule strony. Należy również dokładnie wypełnić zakładki ‘opis strony’ i ‘o mnie’. Na tej podstawie wyszukiwarka będzie potem lokalizowała nasz profil w relacji  do słów kluczowych, jakie wpisze internauta.

Kręgi

Funkcja ta pozwala posegregować fanów na grupy. Wówczas łatwiej jest wyselekcjonować do których grup chcemy wysłać  lub udostępnić konkretną ofertę  lub  informację. Dzięki temu narzędziu możemy prowadzić kampanie odpowiednie dla profilu użytkowników, co może zwiększyć jej skuteczność.

Prowadzenie profilu

W tym wypadku sprawa ma się podobnie jak z Facebookiem. Należy wykazywać aktywność na profilu, publikować ciekawe i wartościowe teksty. Ważne jest aby wchodzić w interakcję z użytkownikami  i sukcesywnie powiększać ilość  osób w kręgach.

Czy to naprawdę działa?

Rand Fishkin z SEOmoz zainicjował test, który miał sprawdzić jak profil Google+ może wpłynąć na rankingi. Fishkin poprosił internautów w swoich kręgach o dodawanie +1 i dzielenie się w platformie Google + określoną treścią. Uczestnicy testu, pomijając wszelkie inne media społecznościowe, przyznawali +1 i publikowali w Google + wybraną stronę, pozycjonującą się na konkretne słowo kluczowe. Test wykazał, że przed rozpoczęciem akcji strona rankowała tą frazą kluczową na 16 pozycji, a po jego zakończeniu wskoczyła na 6. pozycję!

Comments are closed.