Grudzień - 20 - 2012 Komentowanie nie jest możliwe

Facebook to największy portal społecznościowy na świecie.  Facebook ma już 8 lat, w tym roku jego akcje pojawiły się na giełdzie.  Zarejestrowanych użytkowników na FB jest już ponad miliard. Co sprawiło że stał się on takim fenomenem? Dlaczego warto prowadzić fanpage na FB? Na te pytania odpowiedź znajdziecie w tym artykule.

Trochę historii…

Głównym projektantem serwisu jest Mark Zuckerberg student Uniwersytetu Harvarda. On wraz z grupą innych studentów 4 lutego 2004 roku uruchomił portal pod nazwą TheFacebook w ramach którego zarejestrowani użytkownicy mogą odszukiwać i kontynuować dawne znajomości oraz dzielić się wiadomościami i zdjęciami.  Napisanie kodu strony zajęło Markowi 2 tygodnie. Prawie natychmiast po uruchomieniu TheFacebook uzyskał dużą popularność wśród innych studentów – ponad 2/3 z nich zarejestrowało się na nim w ciągu 2 tygodni od uruchomienia serwisu. Wówczas Zuckerberg postanowił rozszerzyć działalność serwisu na inne uczelnie – waz ze swoim współlokatorem Dustinem Moskowitzem rozpoczęli współpracę razem z pozostałymi uczelniami  należącymi do Ivy League -  najbardziej wpływowymi uniwersytetami w Stanach : Brown,  Columbia, Stanford, Yale, Cornell, Princetown, Dartmouth i Pennsylvania. W dalszej kolejności TheFacebook objął szkoły bostońskie. W 2005 roku TheFacebook zmienił nazwę na Facebook. Od 2009 roku popularność portalu gwałtownie wzrastała – w tym roku liczba aktywnych użytkowników przekroczyła miliard – jest to 1/7 populacji świata! Mark Zuckerberg natomiast w 2008 roku znalazł się na 785 miejscu wśród najbogatszych ludzi świata na liście Forbes, jego majątek szacowano na 1,5 mld dolarów – stał się najmłodszym na świecie miliarderem.

Facebook w liczbach

Liczba aktywnych użytkowników – 1 mld, kraje  z największą liczbą użytkowników to : Brazylia, Indie, Indonezja, Meksyk i Stany Zjednoczone. Ponad połowa użytkowników – 600 mln korzysta z mobilnej wersji FB – przez telefony komórkowe lub tablety. Przeciętny użytkownik FB ma 22 lata i ma około 140 znajomych, średni czas spędzony na portalu podczas jednej wizyty wynosi 20 minut. Od lutego 2009 na FB udostępniono przycisk ‘lubię to’, od tego czasu pojawiło się około 1,13 biliona „lajków”. Na portalu użytkownicy zamieścili 219 miliardów fotografii (łącznie z tymi usuniętymi byłoby ich znacznie więcej – 265 miliardów). Serwis jest dostępny w ponad 70 językach świata. Ponad 80% firm posiada fanpage na FB.

Konto firmowe na Facebooku

Ze względu na wielką popularność serwisu jest on doskonałym miejscem do promowania własnej marki. W tym celu należy założyć fanpage firmy. Niezmiernie istotny jest sposób prowadzenia takiej strony – można tym sposobem zyskać naprawdę wielu klientów. Jak to zrobić?

  1. Publikuj posty na fanpage’u regularnie. Minimalnie kilka razy w tygodniu, maksymalnie jeden na dzień.
  2. Wejdź w interakcje z fanami – zadawaj pytania, proś o opinię. To motywuje do zwiększenia aktywności użytkowników i ilości komentarzy na Twojej stronie.
  3. Jeśli masz konto na innej platformie social media – Twitter, Blip, itp., podlinkuj posty do niej.
  4. Promuj swoją firmę organizując regularnie (raz w tygodniu) konkurs, umieszczając post z kawałem lub zagadką, ewentualnie zawierającym jakieś ciekawe informacje.

Najtrudniej jest rozpocząć działalność na FB, ponieważ trzeba pozyskać fanów. Jest to trudne przede wszystkim dlatego, że nowa strona nie ma jeszcze wielu atrakcyjnych treści, które mogłyby przykuć uwagę. Dodatkowo gdy nowy użytkownik widzi, że strona ma niewielu fanów, znacznie mniej chętnie dołączy do tego grona oceniając stronę jako mało ciekawą. Jeśli jednak już uda się nam zdobyć upragnionych fanów i będziemy prowadzić stronę według powyższych zaleceń firma powinna zyskać nowych klientów.

Jeśli nie masz czasu na prowadzenie fanpage i/lub doświadczenia, my możemy to za Ciebie zrobić. Pełna oferta znajduje się na stronie naszej agencji.

Comments are closed.