Luty - 28 - 2013 Komentowanie nie jest możliwe

Landing page to inaczej stona docelowa lub strona ‘lądowania’. Oznacza to, że jest to pierwsza strona, na jaką przekierowany jest użytkownik wskutek kliknięcia w link reklamowy, banner, mailing lub też link sponsorowany.  Strona taka może być samodzielną stroną, mikrostroną, lub częścią większej witryny WWW. Oczywiście jej zawartość musi stanowić rozszerzenie treści jaka znajdowała się w reklamie.

Jakie jest zadanie landing page?

Landing page stanowi bardzo ważny element marketingu internetowego.  Jej zadaniem jest konwersja – czyli wykonanie przez użytkownika określonego działania. W przypadku banków może to być kampanie w wyszukiwarkach pozwalające na zebranie danych teleadresowych potencjalnych klientów (osoby przekazują swoje dane w sposób dobrowolny, zachęcone hasłami marketingowymi). Innym celem landing page może być rozpoczęcie procesu zakupu w sklepie online, lub też zarejestrowanie się w serwisie, powiadomienie innych użytkowników o akcji lub ofercie zamieszczonej na landing page, lub też przekonanie użytkownika do danej marki lub firmy poprzez zamieszczanie odpowiednich filmów, zdjęć i treści marketingowej.

Aby zwiększyć jej skuteczność należy połączyć ją z kampanią e-marketingową : kierować użytkowników na nią poprzez linki sponsorowane, e-mailing, bannery na stronach WWW.

Optymalizacja landing page

Żeby strona miała większą skuteczność, trzeba pamiętać o optymalizacji treści. Najlepiej w tym celu jest przygotować kilka wersji strony docelowej różniącej się w niewielkim stopniu. Następnie przeprowadzić testy A/B – testy polegające na pokazywaniu dwóch wariantów strony docelowej użytkownikom, którzy weszli na nasz landing page. Osoby te oceniają te warianty, dzięki temu możemy się dowiedzieć co się bardziej podoba użytkownikom. W celu optymalizacji można również skorzystać z narzędzia Google Website Optimizer – więcej informacji o ty narzędziu znajdziecie na tej stronie. Jest to narzędzie bezpłatne.

Pamiętaj że najlepszy landing page to prosty landing page. Treść powinna być zwięzła i jasna. Call to Action (CTA) odpowiadają za generowanie konwersji stanowiąc kluczowy element landing page, więc powinny być jak najbardziej widoczne dla użytkownika. Jeśli chcemy aby użytkownik wypełnił formularz kontaktowy napiszmy: „ skontaktuj się z nami!”. Najważniejsze elementy strony powinny znaleźć się w jej górnej części.

Comments are closed.