Czerwiec - 16 - 2013 Komentowanie nie jest możliwe

Branding to technika marketingowa służąca kreowaniu i utrwaleniu w umysłach konsumentów faktu istnienia danej marki. Ponadto ma za zadanie wzbudzić u konsumenta pozytywne skojarzenia związane z marką. Najczęstszym powodem podjęcia decyzji o budowaniu nowej marki to dostrzeżenie atrakcyjnej niszy na rynku i chęć wybicia się przed konkurencję poprzez przejęcie bazy konsumentów. Tradycyjny branding jest bardzo kosztowny i bardzo czasochłonny. Budowanie nowej marki może trwać nawet kilka lat.

Brandingiem zajmują się specjaliści, którym można powierzyć to zadanie. Zanim jednak przystąpią do opracowania strategii będą musieli przeanalizować i zdefiniować główne aspekty działalności zakładanej firmy,  jej rynku, potencjalnych klientów. Te wszystkie aspekty ważne są aby ustalić strategię marki. Przedtem jednak należy samodzielnie przeanalizować swoje założenia i określić odpowiedzi na kilka pytań:

 

 

- Czym firma się zajmuje?

- Jaki jest jej potencjał?
- Co ją wyróżnia?

- Jaki jest plan rozwoju firmy?

- Według jakich założeń funkcjonuje?

Elementem brandingu jest również zaprojektowanie unikalnego logo i nazwy, które będą charakterystyczne i kojarzące się z dziedziną w której firma będzie działała. To właśnie za Ciebie zrobią specjaliści od brandingu. Ponadto pomogą Ci stworzyć widoczną misję Twojej marki poprzez aktywne budowanie jej zrozumienia. Zbudują kanały przekazów komunikacyjnych i będą monitorować postęp propagowania marki - zarządzanie marką. Będą kształtować pozytywny obraz działań, które dla klientów i reszty otoczenia firmy uznawane będą jako znaczące, zapadające w pamięć i ściśle identyfikowane z marką  – innymi słowy kształtowanie pozytywnego wizerunku marki.  W dalszym etapie brandingowcy mogą również wymyślić hasła reklamowe i projekty reklam, które powinny nawiązywać do założeń firmy.

Comments are closed.