Styczeń - 14 - 2013 Komentowanie nie jest możliwe

Social Media (inaczej media społecznościowe) to kanały komunikacyjne które umożliwiają interakcję między internautami za pośrednictwem: blogów, for, grup dyskusyjnych, emaili, wiki, podcastów komunikatorów itp. Interakcja zachodzi poprzez wymianę poglądów, podawanie informacji, a także poprzez dzielenie się plikami: muzyką, wideo oraz zdjęciami.

Przykładami takich mediów są:

- Blip, Twitter (mikroblogi i blogi),

- Youtube, Vimeo (społeczności kontentowe),

- Facebook, Nasza Klasa, Golden Line, My Space (serwisy społecznościowe),

- Second Life (wirtualne światy społecznościowe)

- World of Warcraft (wirtualne światy gier).

Dla przedsiębiorców, którzy chcą wypromować swoją firmę w internecie istotne są przede wszystkim serwisy społecznościowe. Na wszelkiego rodzaju forach firmy mogą prowadzić w sposób mniej lub bardziej jawny kampanię reklamową. Pierwszy rodzaj działań to marketing szeptany – tutaj oczywiście mowa o mniej jawnej kampanii, drugi natomiast to umieszczanie ogłoszeń. Dużym plusem działań marketingowych w mediach społecznościowych jest fakt, iż nie jest to kosztowny sposób promowania własnej firmy. W 2011 na reklamę w serwisach społecznościowych reklamodawcy przeznaczyli 5,2 mld USD.

Czym charakteryzują się social media?

- przede wszystkim są ogólnodostępne – tworzenie i publikowanie treści nie jest zarezerwowane tylko dla nielicznych – tworzyć każdy może.

-  w przeciwieństwie do tradycyjnych mediów nastawionych na nadawanie informacji w mediach społecznościowych nie istnieje taka jednoznaczność – każdy może publikować i komentować, czyli każdy może być informatorem.

- bardzo szybko rozchodzą się tu informacje, często pojawiają się one wcześniej na portalach, niż w innych środkach masowego przekazu.

- informacje będące raz zamieszczone w Internecie pozostają w nim na zawsze, treści umieszczane na forach mogą być wielokrotnie cytowane i edytowane.

- social media nie podlegają kontroli żadnej grupy społecznej – ze względu na swoją specyfikę nie jest to możliwe. Na to jak zawartość będzie się kształtowała mają wpływ internauci, którzy decydują co powinno zostać, a co trzeba usunąć.

Aby skutecznie poprowadzić kampanię w social media najlepiej jest zatrudnić firmę specjalizującą się w podobnych działaniach. Trzeba odpowiednio dobrać miejsca, gdzie warto się reklamować,  a także wiedzieć jak to zrobić w taki sposób, aby zdobyć nowych klientów. Podstawowymi działaniami podejmowanymi przez taką firmę jest stworzenie i prowadzenie profilu firmowego, za pomocą którego można komunikować się z internautami, prowadzenie blogów czy mikroblogów promujących firmę czy też udzielanie się na forach branżowych.

Nasza agencja zajmuje się zagadnieniami związanymi z social media, zapraszamy do zapoznania się z ofertą na stronie oficjalnej AMBNetMedia.

Comments are closed.