Październik - 24 - 2012 Komentowanie nie jest możliwe

Według definicji: „wezwanie do akcji, (eng, call to action) – tekst lub plik graficzny, który zawiera w sobie link do dowolnej strony. Może przybrać wybraną formę, a cel stanowi zainteresowanie jak największej ilości odbiorców wiadomości email. Nadawcy wykorzystują ten typ komunikatu do uzyskiwania kliknięć, a w rezultacie przekierowań na wcześniej przygotowane strony do realizacji własnych założeń email marketingu”. Call to action stanowi ostatni element AIDA, czyli sposobu wykorzystywanego do prowadzenia klienta w kierunku np. zakupu jakiegoś towaru. AIDA to anglojęzyczny termin stosowany w marketingu. Można go rozwinąć na:
A — Attention (uwaga) — przyciągnięcie uwagi klienta do produktu.
I — Interest (zainteresowanie) — zainteresowanie klienta właściwościami produktu.
D — Desire (pożądanie) — przekonanie klienta, że produkt jest mu potrzebny i może zaspokoić jego potrzeby.
A — Action (działanie) — właściwe przekonywanie klienta do zakupu tego właśnie produktu.

Call to action jest bardzo istotnym elementem marketingu. Od tego, czy będzie on zaprojektowany dobrze, zależy, czy klient będzie zainteresowany danym produktem, czy go zakupi. Copywriting wykorzystuje call to action zwykle na samym końcu oferty w mailach lub też eksponuje ją na stronie internetowej. Dlaczego, to jest takie istotne? Strony internetowe często mają dużo treści i internauci gubią się w natłoku informacji. Tutaj właśnie wkracza call to action, które ma za zadanie nakierować klienta na to, co powinien zrobić – np. zakupić wybrany produkt. Dobrze zaprojektowane wezwanie pozwala nam zwiększyć sprzedaż, zainteresowanie bądź liczbę odwiedzin.

Jak stworzyć skuteczne wezwanie do działania?

Przede wszystkim, ważne jest, aby użytkownik wiedział jakiej czynności od niego oczekujemy. Jeśli chcemy, żeby kliknął ikonę, należy umieścić koło niej zwrot „wejdź tutaj” lub „kliknij tutaj”, „pobierz plik”. Ponadto dobrze jest napisać krótko, jakie korzyści internauta będzie miał, jeśli wykona polecenie. Call to action nie może zawierać zbyt wiele informacji i poleceń naraz, ponieważ to może zdezorientować i zniechęcić użytkownika, np. – zarejestruj się na naszej stronie, załóż nowe konto e-mailowe i dopiero wtedy możesz kupić wybrany towar. Gdy czynność którą ma wykonać użytkownik składać się będzie z większej ilości kroków, należy je wszystkie jasno i treściwie wyjaśnić. Żeby ikona była łatwa do zauważenia, ważne jest aby posiadała odpowiednią oprawę graficzną – musi komponować się z resztą witryny, a także trzeba zadbać o odpowiednie umieszczenie go na stronie – najlepiej aby znajdował się gdzieś na początku strony, lub jak jest to możliwe w samym jej centrum. Im większy rozmiar ikony, tym trudniej będzie go przeoczyć. Na stronie skype, gg, Mozilli firefox można znaleźć przyciski, które zachęcają do pobrania oferowanych programów. Wszystkie są czytelne i łatwe do odnalezienia, dzięki czemu internauta oszczędza czas. Ikony zawierają dodatkowe informacje: dla jakiego środowiska program jest kompatybilny, numer wersji itp.

Ten element marketingu jest bardzo przydatny dla osób posiadających sklepy internetowe. Jeśli pod ikoną doda się kilka słów na temat promocji lub wyprzedaży, może to zdecydowanie zwiększyć sprzedaż produktu, a w związku z tym także obroty sklepu. Jeśli call to action będzie stworzone zgodnie z podanymi wyżej wskazówkami, na pewno spełni swoją rolę.

Comments are closed.