Serwis YouTube cieszy się ogromną popularnością wśród użytkowników internetu. Jest przeglądany prawie tak często jak Facebook – dlatego też jest doskonałym miejscem do prowadzenia kampanii reklamowej. Ze względu na ilości wyszukań YouTube jest drugą wyszukiwarką na świecie.
źródło: jeden.pl/reklama-w-internecie/reklamy-w-youtube
Reklamy umieszczane na tym portalu mogą przyjąć jedną z czterech dostępnych form:
In Stream – reklama wyświetla się w przed, po filmie lub w trakcie jego trwania. Po pierwszych 5 sekundach użytkownik może ją pominąć.
In Slate – wyświetla się przed dłuższymi filmami, użytkownik może wybrać jedną z trzech reklam różnych reklamodawców
In Search – reklama pojawia się na szczycie wyników wyszukiwania w YouTube – podobnie jak w Google. Po kliknięciu film odtwarzany jest na kanale użytkownika lub na stronie odtwarzania filmu
In Display- film wideo znajduje się obok wyników wyszukiwania, w przypadku filmów powiązanych tematycznie. Może być odtwarzany w jednostce reklamowej lub po kliknięciu jednostki przez użytkownika w celu odtworzenia filmu na stronie serwisu YouTube.
Najczęściej stosowana jest pierwsza forma – czyli In Stream. Reklamodawca płaci jedynie wówczas, gdy użytkownik oglądnie cały film, lub też za obejrzenie pierwszych 30 sekund w sytuacji, kiedy reklama jest dłuższa niż 30 sekund. Jak zachęcić użytkownika, aby dooglądał całą reklamę? Przede wszystkim nie powinna być zbyt długa, maksymalnie 30 sekund. Ważna jest także oprawa muzyczna – gdy melodia wpadnie w ucho, dużo chętniej obejrzymy reklamę. Na końcu – choć nie jest to najmniej istotny aspekt – oryginalność reklamy. Im bardziej nas ona zaciekawi lub rozśmieszy w pierwszych sekundach, tym pewniejsze jest to, że jej nie pominiemy. Dużą zaletą reklam internetowych jest większa swoboda w ich tworzeniu, w porównaniu z reklamami emitowanymi na antenie TV.
YouTube pozwala na monitorowanie skuteczności umieszczanych reklam – można sprawdzić ile procent osób obejrzało reklamę do końca, ile kliknęło na linka, który przekierował ich na stronę internetową osoby zamieszczającej reklamę. W panelu do zarządzania reklamami YouTube również istnieje możliwość dobrania kryteriów, na podstawie których reklama będzie wyświetlana konkretnym użytkownikom, np ze względu na zainteresowania użytkownika, demografię – płeć i wiek użytkownika. Promowanie na YouTube jest doskonałą metodą na dotarcie do dużej liczby użytkowników, jednocześnie pozwala na kontrolę wydatków oraz dobranie odpowiedniej grupy odbiorców reklamy zwiększając jej skuteczność.