Listopad - 29 - 2012 Komentowanie nie jest możliwe

Serwis YouTube cieszy się ogromną popularnością wśród użytkowników internetu. Jest przeglądany prawie tak często jak Facebook – dlatego też jest doskonałym miejscem do prowadzenia kampanii reklamowej. Ze względu na ilości wyszukań YouTube jest drugą wyszukiwarką na świecie.

źródło: jeden.pl/reklama-w-internecie/reklamy-w-youtube

Reklamy umieszczane na tym portalu mogą przyjąć jedną z czterech dostępnych form:

In Stream – reklama wyświetla się w przed, po filmie lub w trakcie jego trwania. Po pierwszych 5 sekundach użytkownik może ją pominąć.
In Slate – wyświetla się przed dłuższymi filmami, użytkownik może wybrać jedną z trzech reklam różnych reklamodawców
In Search – reklama pojawia się na szczycie wyników wyszukiwania w YouTube – podobnie jak w Google. Po kliknięciu film odtwarzany jest na kanale użytkownika lub na stronie odtwarzania filmu
In Display- film wideo znajduje się obok wyników wyszukiwania, w przypadku filmów powiązanych tematycznie. Może być odtwarzany w jednostce reklamowej lub po kliknięciu jednostki przez użytkownika w celu odtworzenia filmu na stronie serwisu YouTube.

Najczęściej stosowana jest pierwsza forma – czyli In Stream. Reklamodawca płaci jedynie wówczas, gdy użytkownik oglądnie cały film, lub też za obejrzenie pierwszych 30 sekund w sytuacji, kiedy reklama jest dłuższa niż 30 sekund. Jak zachęcić użytkownika, aby dooglądał całą reklamę? Przede wszystkim nie powinna być zbyt długa, maksymalnie 30 sekund. Ważna jest także oprawa muzyczna – gdy melodia wpadnie w ucho, dużo chętniej obejrzymy reklamę. Na końcu – choć nie jest to najmniej istotny aspekt – oryginalność reklamy. Im bardziej nas ona zaciekawi lub rozśmieszy w pierwszych sekundach, tym pewniejsze jest to, że jej nie pominiemy. Dużą zaletą reklam internetowych jest większa swoboda w ich tworzeniu, w porównaniu z reklamami emitowanymi na antenie TV.

YouTube pozwala na monitorowanie skuteczności umieszczanych reklam – można sprawdzić ile procent osób obejrzało reklamę do końca, ile kliknęło na linka, który przekierował ich na stronę internetową osoby zamieszczającej reklamę. W panelu do zarządzania reklamami YouTube również istnieje możliwość dobrania kryteriów, na podstawie których reklama będzie wyświetlana konkretnym użytkownikom, np ze względu na zainteresowania użytkownika, demografię – płeć i wiek użytkownika. Promowanie na YouTube jest doskonałą metodą na dotarcie do dużej liczby użytkowników, jednocześnie pozwala na kontrolę wydatków oraz dobranie odpowiedniej grupy odbiorców reklamy zwiększając jej skuteczność.

Comments are closed.