Pojęcie „inbound marketingu” jest stosunkowo młode, choć nie określa nowej strategii w marketingu, która pojawiła się niedawno. Wręcz przeciwnie, ponieważ prezentuje zjawisko, które od zawsze istniało w teorii tej nauki, choć w praktyce było stosowane rzadko. Inbound marketing najprościej przetłumaczyć jako marketing przyciągający klientów. Jednak nie odbywa się to za pomocą perswazji, lecz pokazaniu w komunikacie rzetelnych informacji na temat danego produktu lub usługi, które mogą zainteresować potencjalnego konsumenta.
Marketing przyciągający w praktyce
Inbound marketing jest doskonałą strategią do stosowania w branży e-commerce. Sklepy internetowe mogą wiele skorzystać na tego rodzaju taktyce promocyjnej, a najważniejszym profitem będzie niewątpliwie zwiększenie sprzedaży. Współcześnie znaczna część właścicieli e-sklepów jest przekonana, że sukces można osiągnąć wyłącznie za pomocą ciekawego asortymentu oraz konkurencyjnych niskich cen. Jednak bazowanie jedynie na funkcji emocjonalnej komunikatu niekoniecznie niesie ze sobą powodzenie u konsumentów. Owszem, ma to również znaczenie przy wyborze oferty, jednak najpierw potencjalny klient musi trafić do naszego sklepu internetowego. Dlatego tak istotna jest optymalizacja strony pod kątek wyszukiwarek, które zapewni wysoką pozycję w nich, a w konsekwencji – ułatwi konsumentowi odnalezienie oferty poszukiwanego produktu w promowanym e-sklepie. Ale równie ważna oprócz tego jest aktywna promocja na popularnych portalach społecznościowych typu Facebook czy Twitter. Niezbędny przy tym jest także tzw. content marketing, który polega na publikowaniu nie tylko oryginalnych, ale również i wartościowych treści, spełniających oczekiwania klienta.
Przykład zastosowania wartościowych treści w e-commerce
Inspiracją dla sklepów internetowych powinien być pomysł Toys4boys, który w interesujący sposób zaprezentował jeden ze swoich produktów, czyli Komentator Meczów. Zamiast paru zdawkowych zdań przedstawiających artykuł, postawił na kreatywność. Rozbudowany opis pozwala nie tylko przyjrzeć się dokładniej prezentowanemu produktowi i poznać zasady jego działania, ale również intryguje odbiorcę:
Co więcej, efekt wzmaga zaprezentowanie działania Komentatora Meczów w krótkim filmie:
http://www.youtube.com/watch?v=viQ4s6sXjy8
Źródło zdjęcia: hubspot.com, marketing-news.pl