Październik - 31 - 2012 Komentowanie nie jest możliwe

Czym powinna charakteryzować się niezawodna kampania reklamowa, przynosząca najbardziej pożądane rezultaty, czyli wzrost atrakcyjności marki wśród społeczeństwa oraz konkretne wyniki sprzedaży? Bezsprzecznym faktem jest, iż efektywna promocja firm, usług i produktów koniecznie powinna być skoncentrowana głównie na adresatach, którzy interesują się danym artykułem lub poszukują odpowiedniego, lecz mają problem z wybraniem go pośród setek innych ofert. Powszechnie wiadomym jest, iż obecny rynek dóbr i usług potrafi diametralnie się zmieniać. Zmusza to reklamodawców do ciągłego – i najlepiej jak najszybszego – dopasowania promocji do aktualnych zapotrzebowań klientów. Dlatego współcześnie od reklamy, która ma charakteryzować się wysoką wydajnością, wymaga się przede wszystkim elastyczności, która umożliwi łatwe wprowadzenie zmian, dzięki czemu szybciej osiągniemy oczekiwane rezultaty.

Ponadto czyż nie najlepiej byłoby, gdyby to wszystko odbywało się jak najniższym kosztem? Niewątpliwie bardzo kusząca jest myśl, iż płatność za reklamę będzie występować jedynie w momencie, gdy dopiero konkretny odbiorca zaznajomi się z ofertą promowanego przedsiębiorstwa. Dlaczego nie? Jak wiadomo, współczesne kampanie reklamowe prowadzone w tradycyjny sposób za pomocą prasy, radia czy telewizji, bardzo rzadko przynoszą pożądane rezultaty. Ponadto trudne, a wręcz niemożliwe jest dokładnie zmierzenie jej efektów oraz kontrolowanie jej przebiegu. Inaczej jest w przypadku nowoczesnego e-marketingu. Wspomnieć można chociażby o tzw. „mediach społecznościowych”, typu Twitter czy Facebook, których skuteczność działania jest bardzo szybko i łatwo mierzalna. Jednak zdecydowaną nowością w efektywnym e-marketingu stała się Kampania Linków Sponsorowanych Google AdWords, zwana w skrócie pod nazwą właśnie „linków sponsorowanych”.

Idea linków sponsorowanych

Kampania Linków Sponsorowanych Google AdWords to nic innego, jak jedna z najpopularniejszych i najskuteczniejszych obecnie form reklamy internetowej. Współcześnie niemalże każda firma dla lepszej promocji swej marki wśród stałych i potencjalnych klientów oraz umocnienia pozycji na rynku produktów i usług, zakłada własne strony internetowe. Nierzadko przedsiębiorstwa zlecają przygotowanie ich przez informatyków, ponieważ liczą na zawodowość i kreatywność firmowej strony www wyróżniającą spośród wielu innych o podobnej tematyce oraz taką, która podbije serca klientów. Jednakże nawet profesjonalna firmowa strona internetowa nie przyniesie oczekiwanych efektów, jeżeli potencjalni interesanci do niej nie dotrą. Klienci, którzy znają daną firmę i jej markę bez problemu odnajdą nas w wirtualnej sieci. Lecz co z pozostałymi osobami, które w ogóle nie mają pojęcia o istnieniu danego przedsiębiorstwa i jego ofercie?

Każda firma zajmująca się dystrybucją i sprzedażą produktów oraz usług pragnie nie tylko zdobyć podstawową bazę stałych kontrahentów, lecz przede wszystkim rozszerzać ją na więcej grup docelowych, czyli pozyskiwać innych potencjalnych klientów. Dzięki linkom sponsorowanym w Google jest to możliwe na szeroką skalę w Internecie. Strategia polega na tym, iż każdy użytkownik poszukujący danego produktu lub usługi korzysta głównie z wyszukiwarki Google. Wpisując nazwę artykułu lub słowo kluczowe ściśle z nim powiązane, pokazują się różne odnośniki do konkretnych stron www. Lista wyszukanych wyników jest często bardzo duża, ale z oszczędności czasu nikt nie będzie przecież przeglądać po kolei zawartości każdej strony, tylko najczęściej klika na pierwsze z nich, jakie się pojawiły. Dlatego tak ważne jest pozycjonowanie stron internetowych pod względem kluczowych słów, które umożliwiają lepsze i szybsze jej wyszukanie pośród innych stron www o identycznej tematyce oraz umieszczenie jej na jednym z pierwszych miejsc w wyszukiwarce.

Jednakże Kampania Linków Sponsorowanych Google AdWords proponuje jeszcze efektywniejszą reklamę internetową. Linki sponsorowane są umieszczone zawsze na pierwszej stronie wyników w Google po prawej stronie w kolumnie lub nad podstawowymi wynikami. Rezultat? Użytkownik Internetu wpisujący w wyszukiwarkę Google kluczowe słowo związane z działalnością konkretnej firmy, otrzymuje w pierwszej kolejności informację o niej, przedstawioną za pomocą reklamy linków sponsorowanych, wyróżnionymi nad źródłowymi wynikami bądź obok nich po prawej stronie.

Zalety linków sponsorowanych

Kampania Linków Sponsorowanych Google AdWords wychodzi naprzeciw współczesnym wymaganiom zarówno firm nastawionych na sukces sprzedażowy, jak i zwyczajnych ludzi, którzy poszukują niezbędnych informacji o danych usługach i produktach w wirtualnej sieci. Obecnie to właśnie Internet zapewnia szybkie dotarcie do najbardziej pożądanych informacji, a dzięki temu posiada szerokie grono użytkowników na całym świecie. I co najważniejsze, reklama linków sponsorowanych nie ma żadnych granic – można przetłumaczyć je na każdy inny język i zaprogramować tak, żeby wyświetlały się także w innych krajach, np. Niemczech. W przypadku tradycyjnych mediów, takich jak prasa, radio i telewizja jest to niemożliwe, gdyż działają one bardziej regionalnie niż globalnie.

Kolejnym niepodważalnym atutem linków sponsorowanych jest kwestia płatności za powyższą formę reklamy internetowej w wyszukiwarce Google. Płaci się wyłącznie za każde „kliknięcie” użytkownika Internetu, które przekieruje go na stronę internetową firmy. Dlatego w Kampanii Linków Sponsorowanych Google AdWords liczy się przede wszystkim realny efekt, a nie ogólne prowadzenie akcji reklamowej w Internecie, niezależne od mierzalnych rezultatów. Ponadto zawsze można określić limity, aby kontrolować liczbę „kliknięć” w ciągu całego dnia lub danego miesiąca.

A jak reklamę internetową w postaci linków sponsorowanych odbierają sami internauci? Przeciętny użytkownik Internetu z pewnością docenia fakt, iż taka forma promocji nie jest nachalna, tak jak np. niechciane reklamy w telewizji przerywające ulubiony serial lub film. Sam może kontrolować jej działanie, ponieważ zależy ono od tego, czy sam zainteresuje się reklamą danej firmy lub usługi i „kliknie” w nią, aby zapoznać się z jej ofertą sprzedażową. Ponadto dla samych internautów linki sponsorowane niejednokrotnie są przydatną reklamą, dzięki której są w stanie dotrzeć do jak najkorzystniejszej dla nich propozycji.

Interesuje cię kampania AdWords? Zapoznaj się z naszą ofertą i skontaktuj się z nami > > KAMPANIA LINKÓW SPONSOROWANYCH

 

Comments are closed.