Marzec - 14 - 2013 Komentowanie nie jest możliwe

Marketing to dziedzina szeroko pojętych działań promocyjnych, których głównym zamierzeniem jest zwiększenie zysków istniejących na rynku przedsiębiorstw. Jednak mało kto zdaje sobie sprawę z faktu, iż tzw. marketing zewnętrzny jest wyłącznie jednym z jego elementów. Równie ważne jest również sprawne prowadzenie marketingu wewnętrznego w firmie wśród jej pracowników. Nie powinno lekceważyć się go, ponieważ to właśnie pracownicy pracują nad budowaniem wizerunku przedsiębiorstwa w oczach społeczeństwa. Dzięki rezultatom ich pracy firma może zarówno zyskać, jak i stracić stałych bądź potencjalnych kontrahentów. Warto zatem wsłuchać się i dbać o potrzeby swoich pracowników.

Dlaczego marketing wewnętrzny jest tak istotny?

Poniekąd na powyższe pytanie odpowiedź została udzielona już we wstępie. Po pierwsze pracownicy pełniący funkcje reprezentacyjne w firmie i spotykają się z potencjalnymi kontrahentami lub opiekują się stałymi klientami, swoim zachowaniem pokazują zaangażowanie w działania na rzecz przedsiębiorstwa, w którym pracują. Pozytywne wrażenie sprawiają przede wszystkim osoby, które autentycznie lubią swoje miejsce pracy i zakres wykonywanych obowiązków, dzięki czemu należycie je wypełniają. Co więcej, w rozmowie z każdym klientem będą wykazywać w pełni swe kompetencje interpersonalne, żeby przekonać go i zachęcić do podjęcia współpracy. Podstawowym warunkiem jest stworzenie pracownikowi poczucia, iż nie pracuje wyłącznie na rachunek i zwiększenie zysku pracodawcy, lecz również i swój. Odpowiednie ukształtowanie postawy pracobiorcy jest gwarancją sukcesu całej firmy. Wskutek tego jest to w głównym interesie pracodawcy. W dodatku nie bez znaczenia jest fakt, iż każdy z pracowników po pracy wraca do domu, w którym często dzieli się wrażeniami z minionego dnia z rodziną, przyjaciółmi i znajomymi. A jak powszechnie wiadomo, tego typu nieoficjalne komunikaty posiadają mocniejszą siłę oddziaływania niż oficjalne perswazyjne przekazy reklamowe, które znaczna część osób postrzega jako specjalnie skonstruowane, żeby mogły przekonać potencjalnych klientów. Toteż warto zainwestować w marketing wewnętrzny w firmie.

Jak stworzyć skuteczny marketing wewnętrzny?

Kampania marketingowa prowadzona wewnątrz firmy powinna być dobrze skoordynowana i mieć charakter ciągły, żeby przynosiła oczekiwane rezultaty Mile widziane są gazetki i broszury informacyjne, które pozwolą pracownikom na zorientowanie się w bieżącej sytuacji firmy. Równie istotne jest także integracja samych kolegów i koleżanek z pracy, zwłaszcza gdy do ekipy dołączają nowe twarze. Idealnym rozwiązaniem jest wprowadzenie cyklicznych imprez firmowych i wyjazdów integracyjnych. Dla przykładu warto w zakładzie pracy organizować okazjonalne spotkania z okazji nadchodzących świąt, np. firmowe Wigilii. Ponadto zwierzchnicy powinni pokazać swoim pracownikom, iż nie tylko cenią sobie ich pracę, ale również zależy im na ich indywidualnym rozwoju, który pozwoli na powiększenie efektów pracy. Nieocenione jest prowadzenie specjalnych szkoleń doszkalających lub wysyłanie na specjalistyczne studia.

Comments are closed.